Spexet Marie Antoinette (svensk version, ruotsiksi)


Tästä tekstistä on olemassa myös suomenkielinen versio. Jos et halua lukea tätä ruotsiksi, niin ohjaan sinua siirtymään suomenkieliseen versioon.

Oj, vilket fin vecka jag har fått. Jag har varit lika mycket på Alias Teatern som hemma och fått panik varje kväll kl 18.20. Njutit av de underbara föreställningar vad Corpus Karrolina har gjort. Som ni kanske gissar, är spexveckan över nu.


När man har haft sånt vecka som denna får man vara glad. Just nu är jag väldigt tacksam över att jag och mitt co-dekorchef har haft sån himla bra dekorgruppen. De får vara stolta över sig själva. Jag mår vara trött, men denna trötthet är märke av att jag har gett allt av mig. Och för det är jag lycklig för.

Veckan gick bättre än bra. För det första gång fick jag se alla föreställningar (jo, dekoren var tvungen att sitta i publiken) och vågade ropa flera omstarter. Förlåt kära ensemblen för alla finska omstarter vad ni fick, men hej ni klarade dom jättebra J!

Men allt har sitt negativ sid också… Denna vecka har varit lite stressigt, jag har haft världens värsta panik varje kväll innan föreställning. Kommer alla minnas vad dom ska göra? Är allt lagt färdig? Jag oroade mig onödigtvis, alla visste vad dom ska göra och gjorde sitt jobb perfekt!

Jag har skrattat mig ihjäl under denna vecka. Varenda kväll har varit så himla roligt! Alla låtar och dansar, hur ni kan vara så skickliga?? Och era omstarter… Fan, jag älskar dom! Förhoppningsvis får jag njuta av dom många år framåt också.

Kostymer var väldigt fina. Man kunde se alla timmar vad kostymgruppen har lagt i dem. Och sminket, underbart! Alla i spexet har jobbat så hårt…

När jag vaknade i morse kände jag mig tomt. Trots att det är söndag. Trots att det är väldigt fint och soligt dag. Ska jag inte jobba ikväll? Får jag inte se en till föreställning? Spexabstinens drabbades mig hårt. Men lyckligtvis vet jag att jag inte är ensam med det. Jag vågar gissa att alla andra spexare lider av det just nu också.


Så småningom livet fortsätter och plugget tar över. Sommaren börjar knacka på dörren och dagarna (och nätterna) blir ljusare. Nästa spexet kryper där någonstans och nästa terminen är det Flix tur att visa var skåpen ska stå. Dittills måste man bara överleva genom att försöka ha lite spex i vardagen kvar.



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kuinka päädyinkään tänne?

Jokakeväinen loppurutistus

Maalissa ollaan :)